this is from sahih bukhari, where we find umar saying

I am afraid that after a long time has passed, somebody will say, ‘By Allah, we do not find the Verse of the Rajam in Allah’s Book,’ and thus they will go astray by leaving an obligation which Allah has revealed …..”

[sahih bukhari, vol 8, book 82, hadeeth 817]

nasibis may say that this verse is abrogated, however, it is not the case, since umar wished to write it; but could not do so due to fear of people

we find him saying

وَقَالَ شُرَيْحٌ الْقَاضِي وَسَأَلَهُ إِنْسَانٌ الشَّهَادَةَ ، فَقَالَ : ائْتِ الْأَمِيرَ حَتَّى أَشْهَدَ لَكَ ، وَقَالَ عِكْرِمَةُ ، قَالَ عُمَرُ لِعَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ عَوْفٍ : لَوْ رَأَيْتَ رَجُلًا عَلَى حَدٍّ زِنًا أَوْ سَرِقَةٍ وَأَنْتَ أَمِيرٌ ، فَقَالَ : شَهَادَتُكَ شَهَادَةُ رَجُلٍ مِنَ الْمُسْلِمِينَ ، قَالَ : صَدَقْتَ ، قَالَ عُمَرُ : لَوْلَا أَنْ يَقُولَ النَّاسُ زَادَ عُمَرُ فِي كِتَابِ اللَّهِ لَكَتَبْتُ آيَةَ الرَّجْمِ بِيَدِي

[sahih bukhari, kitab-ul-ahkam, book as-shahdata takon indal hakim fi wilayata al-qada]

(21) CHAPTER. If a judge has to witness in favor of a litigant when he is a judge or he had it before he became a judge (can he pass a judgment in his favor accordingly or should he refer the case to another judge before whom he would bear witness?). And the judge Shuraih said to a person who sought his witness, “Go to the ruler so that I may bear witness (before him) for you.” And ‘Ikrima said, “Umar said to ‘Abdur-Rahman bin ‘Auf, ‘If I saw a man committing illegal sexual intercourse or theft, and you were the ruler (what would you do)?. ‘Abdur-Rahman said, ‘I would regard your witness as equal to the witness of any other man among the Muslims. ‘Umar said, ‘You have said the truth.’ ‘Umar added:
“If I were not afraid of the fact that people may say that ‘Umar has added to the Qur’an extra (verses), I would have written the Verse al-Rajm (stoning to death of married adulterers) with my own hands…”

see scan here

albani also accepts this and he mentions this hadeeth

إن الله بعث محمدا صلى الله عليه وسلم بالحق ، وأنزل عليه الكتاب ، وكان فيما أنزل عليه آية الرجم ، فرجم رسول الله صلى الله عليه وسلم ورجمنا بعده ، وإني خائف أن يطول بالناس زمان فيقول قائل : لا نجد الرجم في كتاب الله فيضلوا بترك فريضة أنزلها الله . ألا وإن الرجم حق على من زنى ، إذا أحصن ، وقامت البينة ، أو كان حمل ، أو الاعتراف

=الراوي: عمر بن الخطاب المحدث: الألباني – المصدر: صحيح الترمذي – الصفحة أو الرقم: 1432
خلاصة حكم المحدث: صحيح

umar said that allah sent holy prophet asws, and he revealed quran, and in that he revealed ayat-e-rajam; so prophet did rajam, and we did rajam after him; and i am scared taht when time will pass, people may say that we do not find it in quran and leave this compulsion which allah has revealed, beware, rajam is true for those who do zina, and are married; when there are witness or pregnancy or acceptance

albani also mentions ayesha’s acceptance, and he writes

لقد نزلت آية الرجم ورضاعة الكبير عشرا ولقد كان في صحيفة تحت سريري فلما مات رسول الله صلى الله عليه وسلم وتشاغلنا بموته دخل داجن فأكلها

الراوي: عائشة المحدث: الألباني – المصدر: صحيح ابن ماجه – الصفحة أو الرقم: 1593
خلاصة حكم المحدث: حسن

ayesha said that no doubt allah revealed ayat-e-rajam and rada’at-ul-kabeer with ten sucklings; and no doubt it was on page beneath my pillow when prophet died; and we were busy with that and a goat came and ate it

similarly, albani mentions again

أن عمر – يعني ابن الخطاب – رضي الله عنه خطب فقال : إن الله بعث محمدا بالحق ، وأنزل عليه الكتاب ، فكان فيما أنزل عليه : آية الرجم ، فقرأناها ووعيناها ، ورجم رسول الله صلى الله عليه وسلم ورجمنا من بعده ، وإني خشيت إن طال بالناس الزمان أن يقول قائل : ما نجد آية الرجم في كتاب الله ، فيضلوا بترك فريضة أنزلها الله تعالى ؛ فالرجم حق على من زنى من الرجال والنساء إذا كان محصنا ، إذا قامت البينة ، أو كان حمل ، أو اعتراف ، وايم الله ! لولا أن يقول الناس : زاد عمر في كتاب الله عز وجل ،
لكتبتها

الراوي: عبدالله بن عباس المحدث: الألباني – المصدر: صحيح أبي داود – الصفحة أو الرقم: 4418
خلاصة حكم المحدث: صحيح

abdullah bin abbaas said that umar said that allah sent mohamad with truth, and revealed book, and in it was ayat-e-rajam which we recited and saw; so prophet did rajam; and we did after him; and i fear that when time would pass, people will say that it is not there in book of allah; and they will leave this compulsion revealed by allah; so it is haq on those who do zina from men and women when they are married and witness are there or pregnancy or acceptance; by god! had people not said that umar has increased in quran, i would have written it
then albani mentions again the verse of rajam and he says

لقد أقرأنا رسول الله صلى الله عليه وسلم آية الرجم الشيخ والشيخة فارجموهما البتة بما قضيا من اللذة

الراوي: العجماء المحدث: الألباني – المصدر: السلسلة الصحيحة – الصفحة أو الرقم: 6/976
خلاصة حكم المحدث: رجاله ثقات رجال الشيخين غير مروان بن عثمان وهو ضعيف

no doubt,holy prophet recited the verse of rajam that sheikh and sheikha to be hit with stones when they had tasted pleasure
sheikh ahmad shakir comes up with his versions, and says

قال عمر رضي الله عنه : إن الله تعالى بعث محمدا صلى الله عليه وسلم وأنزل عليه الكتاب فكان فيما أنزل عليه آية الرجم فقرأنا بها وعقلناها ووعيناها فأخشى أن يطول بالناس عهد فيقولوا إنا لا نجد آية الرجم فتترك فريضة أنزلها الله تعالى وإن الرجم في كتاب الله تعالى حق على من زنى إذا أحصن من الرجال والنساء إذا قامت البينة أو كان الحبل أو الاعتراف

الراوي: عبدالله بن عباس المحدث: أحمد شاكر – المصدر: مسند أحمد – الصفحة أو الرقم: 1/142
خلاصة حكم المحدث: إسناده صحيح
abdullah bin abbass said that umar said that allah sent mohamad with truth, and revealed book, and in it was ayat-e-rajam which we recited and saw; so prophet did rajam; and we did after him; and i fear that when time would pass, people will say that it is not there in book of allah; and they will leave this compulsion revealed by allah; so it is haq on those who do zina from men and women when they are married and witness are there or pregnancy or acceptance;

ibn jurair mentions narrations about verse of rajam, and he says

عن أبي بن كعب قال كم تعدون سورة الأحزاب آية قلنا ثلاثة وسبعون آية قال إن كنا لنوازي بها سورة البقرة إن في آخرها آية الرجم الشيخ والشيخة فارجموهما

الراوي: زر المحدث: ابن جرير الطبري – المصدر: مسند عمر – الصفحة أو الرقم: 2/872
خلاصة حكم المحدث: إسناده صحيح
zir said that abi bin kaab asked: how many verses do u have in surat ul ahzab?
i said: 73
he said: it was equal to surat baqara, and in the last was the verse of rajam; sheikh and sheikha to be stoned.

on page 873-874, he mentions four more chains for this narration which are all sahih
ibn hazam also mentioned this

أن عمر بن الخطاب قال : إن الله بعث محمدا وأنزل عليه الكتاب فكان فيما أنزل آية الرجم فقرأناها ووعيناها ورجم رسول الله صلى الله عليه وسلم ورجمنا بعده وأخشى إن طال بالناس زمان أن يقول قائل : ما نجد آية الرجم في كتاب الله تعالى فيترك فريضة أنزلها الله وأن الرجم في كتاب الله حق على من زنى إذا أحصن من الرجال والنساء إذا قامت البينة أو كان الحبل أو الاعتراف

الراوي: عمر بن الخطاب المحدث: ابن حزم – المصدر: المحلى – الصفحة أو الرقم: 11/236
خلاصة حكم المحدث: احتج به ، وقال في المقدمة: (لم نحتج إلا بخبر صحيح من رواية الثقات مسند
)
already translated;
he also mentioned this narration

عن عائشة أم المؤمنين قالت : لقد نزلت آية الرجم والرضاعة فكانتا في صحيفة تحت سرير فلما مات رسول الله صلى الله عليه وسلم تشاغلنا بموته فدخل داجن فأكلها

الراوي: القاسم بن محمد و عمرة المحدث: ابن حزم – المصدر: المحلى – الصفحة أو الرقم: 11/235
خلاصة حكم المحدث: صحيح
this is also mentioned before
and he also mentioned this one
قال لي أبي بن كعب كم تعدون سورة الأحزاب ؟ قلت : إما ثلاثا وسبعين آية أو أربعا وسبعين آية قال : إن كانت لتقارن سورة البقرة أو لهي أطول منها وإن كان فيها لآية الرجم قلت : أبا المنذر وما آية الرجم قال : إذا زنى الشيخ والشيخة فارجموهما البتة نكالا من الله والله عزيز حكيم

الراوي: زر بن حبيش المحدث: ابن حزم – المصدر: المحلى – الصفحة أو الرقم: 11/235
خلاصة حكم المحدث: إسناده صحيح كالشمس
this has been also mentioned before
ibn abdul bar also said this

عن ابن عباس قال : سمعت عمر بن الخطاب يقول : إن الله بعث محمدا بالحق وأنزل عليه الكتاب وكان فيما أنزل عليه آية الرجم ، فرجم رسول الله صلى الله عليه وسلم ورجمنا بعده

الراوي: عمر بن الخطاب المحدث: ابن عبدالبر – المصدر: التمهيد – الصفحة أو الرقم: 23/95
خلاصة حكم المحدث: صحيح ثابت

ibn abbass said that i heard umar who said that allah sent mohammad asws with haq, and revealed book and in that revealed ayat-e-rajam; so prophet did rajam and we also did it afterwards

he mentioned the desire of umar to write it in the book as well
he mentions a speech of umar, where in he said:
ثم قال : إياكم أن تهلكوا عن آية الرجم ، أن يقول قائل : لا نجد حدين في كتاب الله ، فقد رجم رسول الله صلى الله عليه وسلم ورجمنا ، والذي نفسي بيده ، لولا أن يقول الناس : زاد عمر بن الخطاب في كتاب الله تعالى ، لكتبتها : الشيخ والشيخة فارجموهما ألبتة ، فإنا قد قرأناها

الراوي: سعيد بن المسيب المحدث: ابن عبدالبر – المصدر: الاستذكار – الصفحة أو الرقم: 6/495
خلاصة حكم المحدث: إسناده صحيح ويستند من قوله: رجم رسول الله صلى الله عليه وسلم

he said: beware that you put yourself in danger/loss regarding verse of rajam and you say that we do not find it in the boundaries of book of allah; no doubt that prophet stoned, and we stoned, and i did it with my hands; had not people said that umar has added to the book of allah; i would have written in it  الشيخ والشيخة فارجموهما ألبتة  this is how we read it no doubt.
he also mentioned it in another of his books

ثم قال : إياكم أن تهلكوا عن آية الرجم أن يقول قائل : لا نجد حدين في كتاب الله ، فقد رجم رسول الله صلى الله عليه وسلم وقد رجمنا ، والذي نفسي بيده لولا أن يقول الناس زاد عمر بن الخطاب في كتاب الله لكتبتها : الشيخ والشيخة فارجموهما ألبتة ، فإنا قد قرأناها . قال مالك : قال يحيى بن سعيد : قال سعيد بن المسيب : فما انسلخ ذو الحجة حتى قتل عمر رحمه الله

الراوي: عمر بن الخطاب المحدث: ابن عبدالبر – المصدر: التمهيد – الصفحة أو الرقم: 23/92
خلاصة حكم المحدث: صحيح
already translated it before
Advertisements