translated from this article

REFERENCE NO. 1

we find abdul razaq saying in his tafsir ul quran, 3/241

عن معمر عن وهب بن عبد الله عن أبي الطفيل قال شهدت عليا وهو يخطب وهو يقول سلوني فوالله لا تسألوني عن شيء يكون إلى يوم القيامة إلا حدثتكم به وسلوني عن كتاب الله فوالله ما من آية إلا وأنا أعلم بليل نزلت أم بنهار أم في سهل أم في جبل.

Ali said: “Ask me anytthing; by Allah! you cannot ask me about anything till day of qayamat but that i will tell you about it. Ask me about the Holy Book of Allah; by Allah! there is no verse in it but I know whether it was revealed in the night or during the day, on a plain field or in the steep mountains”

الصنعاني، ابوبكر عبد الرزاق بن همام (متوفاى211هـ)، تفسير القرآن، ج3، ص241، تحقيق: د. مصطفى مسلم محمد ، ناشر: مكتبة الرشد ـ الرياض، الطبعة: الأولى، 1410هـ

ANALYSIS OF CHAIN

1- mo’mar bin rashid 

ibn hajar writes

معمر بن راشد الأزدي مولاهم أبو عروة البصري نزيل اليمن ثقة ثبت فاضل
.
العسقلاني الشافعي، أحمد بن علي بن حجر ابوالفضل (متوفاى852هـ)، تقريب التهذيب، ج1 ص541، رقم: 6809، تحقيق: محمد عوامة، ناشر: دار الرشيد – سوريا، الطبعة: الأولى، 1406 – 1986.

so, he is thiqa

2- wahab in abdullah

ibn hajar writes

وهب بن عبد الله بن أبي دبي بموحدة مصغر الهنائي بضم الهاء ونون ومد الكوفي وقد ينسب لجده ثقة من الخامسة وروايته عن سلمان مرسلة عس

تقريب التهذيب ج1 ص585، رقم: 7478

3- aamir bin wathila

he is a companion of holy prophet

REFERENCE NO. 2

This reference i am taking from another source, and it is from ibn abdul bar’s book “jami’i bayan ul ilm wa fadlah”; vol 1, page 464, narration 726; and researcher of the book says

“chain is sahih; and all narrators are thiqa”

you can see scans here

Advertisements