let me share the research of brother ismail deobandi

he shared opinion of famous scholar shokani, who had written

صحیح بات یہ ھے کہ “حی علی خیر العمل” زمانہ رسالت میں بھی اذان میں پڑھا جاتا تھا یہاں تک کہ حضرت عمر کے دور خلافت میں اس کو چھوڑ [اذان سے نکال] دیاگیا اور یہی حسن بن یحیی کا بھی قول ھے اور پھر بیہقی نے بھی صحیح سند کیساتھ روایت نقل کری ھے کہ حضرت عبد اللہ بن عمر بعض اوقات اذان میں “حی علی خیر العمل” کہا کرتے تھے اور علی بن الحسین [ع] سے مروی ھے کہ یہی [اسلام کی] پہلی اذان ھے اسیطرح محب الدین طبری نے “احکام” میں حضرت زید بن ارقم سے “حی علی خیرالعمل” کیساتھ اذان دینا نقل کیا ھے اسیطرح حافظ ابن حزم، امام بیہقی، محب طبری، اور سعید بن منصور نے حضرت عبد اللہ بن عمر اور امام زین العابدین [ع] سے “حی علی خیرالعمل” کے ثبوت کو صحیح مانا ھے۔

نیل الأوطار//جلد2//صفحہ40//طبعہ دارالکتب العلمیہ بیروت

it is correct that [حی علی خیر العمل] was recited in times of holy prophet till the time it was quit in era of caliphate of umar, and this is the saying of hasan bin yahya as well, and behqi also quoted it with sahih sanad that abdullah bin umar would recite it sometimes, and (imam) ali bin hussein (asws) also narrates that it is the first azan/call for prayers. similarly, mohib ud deen tibri also mentioned it in his book “ahkam” from zaid bin arqam, and also, hafiz ibn hazam, behqi, mohib tibri, saeed bin mansoor accepted it sahih/correct from abdullah bin umar and imam zain ul abideen

[neel ul autar, vol 2, page 40, printed dar ul kutb ilmia]

Advertisements