I have already discussed this topic in two ways: First, in my translation of an article [1] wherein all narrators were discussed. Second, opinion of Syed Rohani [2] about it.

In this work, we will see opinions of some other Scholars

Grand Maraja, Syed Sadiq Hussein Shirazi said about this Ziarat

Question was asked if this Ziarat is with Sahih Sanad and proven, He replied Yes. [3]

Similarly, He was asked it it was allowed to doubt the Ziarat or La’an/cursing in this fatwa. And he replied

لا يصحّ التشكيك في زيارة عاشوراء ولا في اللعن الوارد فيها

It is not correct to doubt the Ziarat or the cursing in it [4]

Similarly, He was asked if this cursing was a part of this Ziarat or not, He replied

نعم، هو جزء من الزيارة

Yes, it is part of it…………[5]

Syed Ali Milani was asked Question regarding Authenticity of this Ziarat, and He was asked regarding Umar bin Abdul Aziz as he was considered a better man. He replied

السلام عليكم

رواية زيارة عاشوراء صحيحة لا ريب في صحّتها، وهي عن الإمام الباقر عليه السلام.

أما عن عمر بن عبد العزيز فقد أحسن إذ منع من سبّ أمير المؤمنين عليه السلام، وردّ فدكاً على أهل البيت، ولكنّه كان من غاصبي الخلافة، وكلّ من غصب الخلافة فهو ظالم، والظالم ملعون.
والسلام

Narration of Ziarat-e-Ashura is Sahih/authentic and there is no doubt in its authenticity, and it is from Imam Baqir (asws). 

As regards to Umar bin Abdul Aziz, He did good when He stopped insult of Imam Ali (asws), and returned Fidak to Ahlubait, but he captured Caliphate unjustly, and that was Zulm, and Zalim is cursed…………….[6]

Sheikh Muslim al Dawari said regarding this Ziarat

ان لهذه الزيارة طرق خمسة ذكر الشيخ الطوسي في كتابه المصباح بثلاث طرق وذكرها الشيخ الجليل ابن قولويه في كامل الزيارات بسندين فهذه طرق الخمسة الاول منها ضعيف ولكن الثاني منها ممدوح والثلاثة الباقين صحيحة فبالجملة هذه الزيارة لها اربعة طرق معتبرة وواحد ضعيف وهذا يكفي في صحة الزيارة فما يقال انها ضعيفة باطل 

This Ziarat has 5 chains as mentioned by Tusi in his book Al-Misbah with 3 chains, and Sheikh Ibn Qawalawiya in his Kamil mentioned Two chains; so We get 5 chains, One of them is Daif/weak, but Second of them is Praised/mamdooh, and the rest 3 are Sahih. So in total, we have 4 Reliable chains, and 1 Daif/weak. And this is sufficient to prove Authenticity of This Ziarat, and whosoever says it is Daif, he is wrong …………… [7]

Sheikh Jamil Hamood Amili said regarding this Ziarat

زيارة عاشوراء المقدَّسة صحيحة سنداً وقوية دلالة

Ziarat-e-Ashura is Sahih in Sanad and Strong in evidences ……….. [8]

.

.

.

.

 

 

 

=============================

.

REFERENCES:- 

.

1- The article can be read here

2- The article can be read here

3- Original wordings of the Fatwa are

زيارة عاشوراء صحيحة السند

سماحة المرجع هل زيارة عاشوراء ثابتة لديكم، وصحيحة‌ السند‌ عندكم ؟

*************************************************************

نعم.

Link to the fatwa.

4- Can be seen on the same link

5- Complete Question was

هل هذا الجزء من زيارة عاشوراء: «اللهمَّ خُصَّ أنتَ أول ظالم باللعن منّي، وابدأ به أولاً، ثم الثاني، والثالث والرابع، اللهم العن يزيد خامساً، والعن عبيد الله بن زياد وابن مرجانة وعمر بن سعد وشمراً وآل أبي سفيان وآل زياد وآل مروان إلى يوم القيامة»، جزء من الزيارة؟ أم هو من الإضافات الموضوعة وأصبحت مع مرور الزمن من ضمن الزيارة؟ وكيف نفسّر ذلك عن المعصوم والذي نعرفه عنهم صلوات الله عليهم أجمعين أنهم أحرص الناس على حفظ بيضة الإسلام؟ وكيف تتاح للإمام الفرصة لنشر هذه الزيارة ـ بالأخصّ المقطع السابق ـ في زمن يراق الدم فيه لمجرّد الشبهة بالتشيع لعلي سلام الله عليه، ومن المقصود بالرابع؟

6- Link to the site I have used

7- taken from this link

8- From his official website

Advertisements