A narration has been quoted from Basair regarding “Seven” seals of Gold. It says

.
ير: محمد بن الحسين عن موسى بن سعدان عن عبد الله بن القاسم عن عبد الله بن سنان قال: سمعت أبا عبد الله (عليه السلام) يقول: إن جبرئيل أتى رسول الله (صلى الله عليه وآله وسلم) بصحيفة مختومة بسبع خواتيم من ذهب وأمر إذا حضره أجله أن يدفعها إلى علي بن أبي طالب فيعمل بما فيه، ولا يجوزه إلى غيره وأن يأمر كل وصي من بعده أن يفك خاتمه ويعمل بما فيه ولا يجوز غيره

.

[Basa’ir ad-Darajat] Muhammad b. al-Husayn from Musa b. Sa`dan from `Abdullah b. Qasim from `Abdullah b. Sinan. He said: I heard Abu `Abdillah عليه السلام saying that Jibra’il brought the Messenger of Allah a sahifa sealed with seven seal of gold. And He commanded that when his term should become present to him (i.e. when he was about to die) to hand it over to `Ali b. Abi Talib, and he was to act by whatever is in it and not permit it to other than him, and to command each wasi after him to detach his seal and act by what is in it and not permit it to other than him. [vol. 3, ch.12, num. 24]

 

Now, If We look into the chain given, First problem lies with Musa bin Sa’adan. Najashi said about him

موسى بن سعدان الحناط: ضعيف في الحديث،

 .Musa bin Sa’adan al Hanat: Weak in Hadeeth

 

Ibn ul Ghadairi said

موسى بن سعدان الحناط، كوفي، روى عن أبي
الحسن عليه السلام، ضعيف، في مذهبه غلو

 Weak, He was exaggerator in religion

 
There is another problem with this chain as well; and that comes in regards to Abdullah bin Qasim. He can be al Hadhrami, since he narrated from Abdullah bin Sinan in the narration mentioned, and from him, Musa bin Sa’adan narrates

And in that case, we find for him

قال النجاشي: ” عبد الله بن القاسم الحضرمي المعروف بالبطل، كذاب،
غال، يروي عن الغلاة، لا خير فيه، ولا يعتد بروايته

 Najashi said that He is a liar, exaggerator, there was no good in him, and he was not trusted

Tusi in his Rijal counted him as a Waqifi

عبد الله بن
القاسم الحضرمي واقفي “.

 

We find that Musa narrates from Him

روى (عبد الله بن القاسم الحضرمي) عن صالح بن سهل، وروى عنه
موسى بن سعدان الحناط. كامل الزيارات: الباب 18 فيما نزل من القرآن بقتل
الحسين (عليه السلام)، الحديث 1.

 

And He narrated from Abdullah bin Sinan

روى عن عبد الله بن سنان، وروى عنه محمد بن خالد. الكافي: الجزء 5،
كتاب النكاح 3، باب ما يجب من طاعة الزوج على المرأة 154، الحديث 1.

 
So basing any argument or belief on this very narration; or noting different points in it, would be wrong.

Advertisements