Salafi Scholar, Zubair Ali Zai, writes in his book, Fatawa I’lmia al-Ma’roof Todeeh-ul-Ahkam, vol 2, p. 330

معلوم ہوا کہ البانی صاحب کسی طبقاتی تقسیم مدلسین کے قائل نہیں تھے۔ بلکہ وہ اپنی مرضی کے بعض مدلسین کی معنعن روایت کو صحیح اور مرضی کے خلاف بعض مدلسین کی معنعن روایات کو ضعیف قرار دیتے تھے- اس سلسلے میں ان کا کوئی اصول یا قاعدہ نہیں تھا لہذا تدلیس کے مسئلے میں ان کی تحقیقات سے استدلال غلط و مردود ہے

 

So We come to know that Mr Albany did not accept any categorization of Mudalaseen, rather He would term Mu’anan Narration of Mudallaseen of His choice, as Saheeh/Authentic; and term Mu’anan Narration of Mudallaseen who were not of His choice, as Daif/Weak. He had no rule or principle in this regard. So presenting an argument based on His research in regards to Tadlees, is wrong and rejected

 

So, One of the Great Salafi Scholars of Present Era, followed His desires, and not any principles :/

 

 

Advertisements