let me share with you people proofs for sunni tempering, and their heinous attempts

in what so ever manner, to defend their cursed caliph, MAWIA


we find that prophet said

19795 – حدثنا عبد الله حدثني أبي ثنا عبد الله بن محمد وسمعته انا من عبد الله بن محمد بن أبي شيبة ثنا محمد بن فضيل عن يزيد بن أبي زياد عن سليمان بن عمرو بن الأحوص قال أخبرني رب هذه الدار أبو هلال قال سمعت أبا برزة قال : كنا مع رسول الله صلى الله عليه و سلم في سفر فسمع رجلين يتغنيان وأحدهما يجيب الآخر وهو يقول
( لا يزال حواري تلوح عظامه … زوى الحرب عنه أن يجن فيقبرا ) فقال النبي صلى الله عليه و سلم انظروا من هما قال فقالوا فلان وفلان قال فقال النبي صلى الله عليه و سلم اللهم أركسهما ركسا ودعهما إلى النار دعا

masnad imam ahmad

http://www.islamww.com/booksww/pg.ph…9&pageID=20664


abu barza said that we were with prophet in a journey, when we heard the ghina/singing of two men, and one of them was answering; and they were saying

the bones of my friend are apparent; because the war has been in between him and his grave

so prophet said: look as to who are they;

so he said fulan and fulan;

so prophet said: o lord! put them in fitnah and call them to fire

i am not talking about the authenticity of the narrations; i know these have been termed daif

but look, how the names have been hidden in these; and we are not told who these are

let us find who these are from another source
it is maujam tabarani

10970 – حدثنا أحمد بن علي الجارودي الأصبهاني ثنا عبد الله بن سعيد الكندي ثنا عيسى بن سوادة النخعي عن ليث عن طاوس عن ابن عباس رضي الله عنه قال : سمع رسول الله صلى الله عليه و سلم صوت رجلين يغنيان وهما يقولان
( ولا يزال حواري يلوح عظامه
… زوى الحرب عنه أن يجن فيقبرا )
فسأل عنهما فقيل : معاوية و عمرو بن العاص فقال : اللهم اركسهما في الفتنة ركسا ودعهما إلى النار دعا

http://www.islamww.com/booksww/pg.ph…8&pageID=13261

so, we find that it is mawia and amr bin aas

now, nasibis can say that it is not imam ahmad; rather it may be some narrator
since the chain is different
bla bla

but let us see how their books have actually changed

we go further
and find the same incident in masnad abu yala

7436 – حدثنا عثمان بن أبي شيبة حدثنا جرير و محمد بن فضيل عن يزيد بن أبي زياد عن سليمان بن عمرو بن الأحوض قال : حدثني أبو هلال : عن أبي برزة قال : كنا مع النبي – صلى الله عليه و سلم – في سفر فسمع رجلين يتغنيان وأحدهما يقول لصاحبه :
( يزال حوار ما تزول عظامه زوى الحرب عنه أن يجن فيقبرا )
قال رسول الله – صلى الله عليه و سلم – : من هذا ؟ قال : فقيل له : فلان وفلان قال : فقال اللهم أركسهما في الفتنة ركسا ودعهما في النار دعا

http://www.islamww.com/booksww/pg.ph…98&pageID=7681

i will not translate, since it is same; but again we see that their names have been skipped
but actually it was not the case

why i am saying so
the reason is that in al-aaali ul masnooa; sayooti mentioned the names
and he quoted abu yala

(أبو يعلى) حدثنا علي بن المنذر حدثنا ابن فضيل حدثنا يزيد بن أبي زيادة عن سليمان بن عمرو بن الأصل الأخوص عن أبي برزة قال كنا مع النبي فسمع صوت غناء
فقال انظروا ما هذا فصعدت فنظرت فإذا معاوية وعمرو بن العاصي يتغنيان فجئت فأخبرت النبي فقال اللهم أركسهما في الفتنة ركسا اللهم دعهما إلى النار دعا

http://www.islamww.com/booksww/pg.php?b=2021&pageID=382

look carefully, in the very beginning sayooti said it is from abu yala
and he mentioned the names as mawia and amr bin aas

well, that is not enough; and sayooti mentioned the chain of tabarani as shahid hadeeth

now, there was problem for sunnis
since the can change the name of narrators, even narrations
so they had to fight on all fronts

so one of sunni scholars
ibn qani
he mentioned chain of famous liar, saif bin umar tameemi
the one on whom syed murtaza askari wrote book even;

he tried to hide behind him

and he said

وقال أبو قانع في معجمه حدثنا محمد بن عبدوس كامل حدثنا عبد الله بن عمر حدثنا سعيد أبو العباس التيمي حدثنا سيف بن عمر حدثني أبو عمر مولى إبراهيم بن طلحة عن زيد بن أسلم عن صالح عن شقران قال بينما نحن ليلة في سفر إذ سمع النبي صوتا فقال
ما هذا فذهبت أنظر فإذا هو معاوية بن رافع وعمرو بن رفاعة بن التابوت يقول
لا يزال جوادي تلوح عظامه

ذوى الحرب عنه أن يموت فيقبرا

فأتيت النبي فأخبرته فقال اللهم أركسهما ودعهما إلى نار جهنم دعا فمات عمرو بن رفاعة قبل أن يقدم النبي من السفر وهذه الرواية أزالت الإشكال وبينت أن الوهم وقع في الحديث الأول في لفظة واحدة وهي قوله ابن العاصي وإنما هو ابن رفاعة أحد المنافقين وكذلك معاوية بن رافع أحد المنافقين والله أعلم

http://www.islamww.com/booksww/pg.php?b=2021&pageID=383

salih bin shaqran said that i was with prophet in journey; and he heard a VOICE (not song); so i went to the place where it was coming from; i saw it was MAWIA BIN RAFI’I and AMR BIN RAFA’YA

and they were saying

the bones of my friend are apparent; because the war has been in between him and his grave

i told this to prophet and he said

o lord! put them in fitnah and call them to fire”

and so amr bin rafaya died before prophet would return from his journey

so this narration has solved the problem and removed the misconception in the first hadeeth; in which there was single word (he means mawia); and this is the saying of ibn ul aasi; and he said that ibn rafaaya was one of monafiqeen; and mawia bin rafi was one of monafiqeen; and allah knows best

now, there is another problem as well
you may have solved on issue

that is

who are these two monafiqs? do we find them in any other narration?
plus, how is this possible that the monafiq who was with prophet in journey; how come he die before prophet returned to madina? was he still with them or not? if he was, where was he buried?

so

lies
lies
and more lies
from these nasibis