Faswi writes in al Maarifat wa al Tareekh

حدثنا ابن نمير حدثنا محمد بن الصلت حدثنا منصور بن أبي الأسود عن الأعمش عن زيد بن وهب عن حذيفة قال: من كان يحب وخرج الدجال تبعه، فأن مات قبل أن يخرج آمن به في قبره.

Hudaifa says that Who would love ____________ and Dajjal would come out, they would follow him. If they had died before his appearence, they will have faith in him/dajjal in their graves. 

[al Maarifat wa al Tareekh, 1/364. online link]

You can see that I have placed an underline to show that something is missing there

and then Faswi says a few lines ahead

حدثنا أبو بكر بن أبي شيبة حدثنا يحيى بن آدم حدثنا عمار بن زريق عن الأعمش عن زيد بن وهب عن حذيفة قال: أرأيتم يوم الدار، كانت فتنة يوم عثمان فأنها أول الفتن وآخرها الدجال. وهذا مما يستدل على ضعف حديث زيد كيف يقول في الحديث الأول: إن أخرج الدجال تبعه من كان يحب عثمان، وإن كان قد مات آمن به في قبره، ثم جعل قتله أول الفتن.

Abu bakar —- Yahya —— Ammar —–A’amash——-Zaid ———Hudaifa who said: did yo see that day of house when there was fitnah of Uthman, that was the first fitnah, and the last would be Dajjal. And this is the proof upon the weakness on narration of Zaid (bin Wahab) when he said in the first narration: When Dajjal would come out, he would be followed by lovers of Uthman, and if they had died before that, they would bring faith in dajjal in their graves. Then he made his (Uthman’s) murder the first fitnah

[al Maarifat wa al Tareekh, 1/365]

so, here we see that Faswi has mentioned that those who would follow Dajjal, they will be lovers of Uthman

This is what Dhabi also mentioned in his Meezan ul A’tadal as well [Meezan, 2/107]

As regards to chain of narrators, all of the are great narrators

1- IBN NUMAIR

Ibn Hajar writes for him

6053- محمد ابن عبد الله ابن نمير الهمداني بسكون الميم الكوفي أبو عبد الرحمن ‏[‏لقبه درة العراق‏]‏ ثقة حافظ فاضل من العاشرة مات سنة أربع وثلاثين ع

2- MOHAMMAD BIN AL SALAT

Ibn Hajar writes for him

5970- محمد ابن الصلت ابن الحجاج الأسدي أبو جعفر الكوفي الأصم ثقة من كبارالعاشرة مات في حدود العشرين خ م ت س ق

3- MANSOR BIN ABI ASWAD

ibn Hajar writes for him

6896- منصور ابن أبي الأسود الليثي الكوفي يقال اسم أبيه حازم صدوق رمي بالتشيع من الثامنة ‏[‏الثالثة‏]‏ د ت س

Also,in Tehtheeb al-Tahtheeb,10/305; We find Ibn Hajar writing

قال بن أبي خيثمة عن بن معين ثقة وقال إبراهيم بن الجنيد عن بن معين لا بأس به كان من الشيعة الكبار وقال أبو حاتم يكتب حديثه وقال النسائي ليس به بأس وذكره بن حبان في الثقات

Now, Ibn Ma’een counted him as Thiqa/Trustworthy and Ibn Hibban counted him as Thiqa too………

Similarly,Sheikh Albany said about a chain which includes Him in Silsila Ahadeeth Saheehiyya, 6/1027, Narration 2925

حدثنا إسحاق بن منصور عن منصور بن أبي الأسود عن الأعمش
عن إبراهيم عن علقمة عن عبد الله قال: فذكره مرفوعا. ورواه الطبراني في
” الكبير ” (9995) من طريق آخر عن ابن أبي الأسود. قلت: وهذا إسناد صحيح
رجاله ثقات رجال الشيخين غير منصور بن أبي الأسود، وهو ثقة على تشيع فيه

With another chain from Ibn Abi al-Aswad. I say: This chain is Sahih/Authentic. Its narrators are trustworthy and that of Sheikhain except Mansoor ibn Abi al-Aswad, and He is trustworthy, though He has Tashayyu.

4- SULIMAN BIN MEHRAN A’AMASH

ibn Hajar writes for him

2615- سليمان ابن مهران الأسدي الكاهلي أبو محمد الكوفي الأعمش ثقة حافظ عارفبالقراءات ‏[‏بالقراءة‏]‏ ورع لكنه يدلس من الخامسة مات سنة سبع وأربعين أو ثمان وكان مولده أول سنة إحدى وستين 
ع

Before anyone jumps to rejection of the sanad on the grounds that it is Mu-an-an
Mu-an-an of A’amash from Zaid bin Wahab have been accepted as Sahih by big guns

like, we find in Sahih Muslim

[2643] حدثنا أبو بكر ابن أبي شيبة حدثنا أبو معاوية ووكيع ح وحدثنا محمد بن عبد الله بن نمير الهمداني واللفظ له حدثنا أبي وأبو معاوية ووكيع قالوا: حدثنا الأعمش عن زيد بن وهب عن عبد الله قال:

[Sahih Muslim, online link]

and we find in Musnad Ahmad, with takhreej of Sheikh Shoaib

4127 – حدثنا عبد الله حدثني أبي ثنا وكيع ثنا الأعمش عن زيد بن وهب عن عبد الله قال قال رسول الله صلى الله عليه و سلم وحدثنا محمد بن جعفر ثنا شعبة عن سليمان قال سمعت زيد بن وهب قال سمعت عبد الله بن مسعود عن النبي صلى الله عليه و سلم : إنكم سترون بعدي أثرة وفتنا وأمورا تنكرونها قلنا يا رسول الله فما تأمر لمن أدرك ذلك منا قال تؤدون الحق الذي عليكم وتسألون الله الذي لكم
تعليق شعيب الأرنؤوط : إسناده صحيح على شرط الشيخين

[Musnad Ahmad, 1/433]

Albany counts that as Sahih as well

حدثنا هناد حدثنا أبو معاوية عن الأعمش عن زيد بن وهب عن عبد الله بن مسعود قال حدثنا رسول الله صلى الله عليه وسلم وهو الصادق المصدوق

[Sahih Sunan Tirmidhi, Albany, 2/441]


5- ZAID BIN WAHAB

Ibn Hajar said

2159- زيد ابن وهب الجهني أبو سليمان الكوفي مخضرم ثقة جليل لم يصب من قال في حديثه خلل ‏[‏من الثانية‏]‏ مات بعد الثمانين وقيل سنة ست وتسعين ع

now, if you pay attention, ibn Hajar said that there is no damage to him for what was said about him that there is problem /khalal in his narration; keep in mind that this was said by Faswi as mentioned by Dhabi

3031 – [ صح ] زيد بن وهب [ ع ] من أجلة التابعين وثقاتهم.
ومتفق على الاحتجاج به إلا ما كان من يعقوب الفسوى فإنه قال – في تاريخه: في حديثه خلل كثير، ولم يصب الفسوى

Zaid bin Wahab, amongst the great Tabaeen, and thiqaat. there is agreement on using him for sake of argument except for Faswi who said in his history that there is khalal-e-kather/great problem in his hadeeth

reference already given

6-HUDAIFA 

he is sahabi

Brother Adab ul Hawar has done in depth analysis of this narration, and in that he has explained the chain in more detail
along with that, he has also mentioned different version of al Maarifat

NOTE:- Nasibi website tried to refute this article. My response to their refutation can be read HERE